بازدید معاونان وزیر علوم از مجتمع آموزش عالی زرند

بازدید معاونان وزیر علوم از مجتمع آموزش عالی زرند

 

به نام خدا
بازدید معاونان وزیر علوم از مجتمع آموزش عالی زرند

به مناسبت یوم الله ۲۲ بهمن معاون پژوهشی و معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، آقای دکتر رحیمی شعرباف و آقای دکتر اسلام‌پناه، از مجتمع آموزش عالی زرند بازدید کردند. در این بازدید که به همراه آقای دکتر طاهر، رییس دانشگاه شهید باهنر کرمان، انجام شد، ایشان در ابتدا از فضاهای آموزشی، امکانات و زیرساخت‌های مجتمع آموزش عالی زرند بازدید کرده سپس در صبحانه‌ی کاری به میزبانی مجتمع و با حضور خانم دکتر شریعتی، نماینده محترم مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی، و آقای صادق‌زاده، فرماندار زرند، حضور به هم رساندند.
در این مراسم در ابتدا آقای دکتر الهی، رییس مجتمع آموزش عالی زرند، ضمن معرفی مجتمع به بیان توانمندی‌ها و دست‌آوردهای مجتمع پرداختند. ایشان جهت آشنایی بیشتر میهمانان با مجتمع بیان نمودند که مجتمع آموزش عالی زرند در منطقه جغرافیایی که قلب معادن و صنایع شمال استان کرمان لقب گرفته است واقع گردیده است. مجتمع آموزش عالی زرند در محوریت ۱۵ معدن بزرگ زغالسنگ شهرستان زرند، معدن بزرگ سنگ آهن جلال آباد، سیکل کامل صنایع فولاد زرند و صنایع گندله سازی و چرخه کامل زغالسنگ (معدن – کارخانه زغالشویی – کارخانه کک و کارخانه قطران) قرار دارد علاوه بر تاثیر گذاری مثبت علمی و فرهنگی، نیاز صنایع و معادن را به نیروی انسانی متخصص جوابگو است. این مجتمع آموزشی اکنون قدمت ۲۸ ساله دارد که قریب ۳۰۰۰ نفر نیروی انسانی متخصص و آموزش دیده از این واحد آموزشی در صنایع و معادن منطقه جذب و مشغول به کار شده اند. این مجتمع در سال ۱۳۹۵ با اختصاص ردیف بودجه از سوی سازمان برنامه و بودجه استقلال کامل پیدا کرد. در حال حاضر چارت سازمانی مصوب، سند راهبردی و طرح جامع مصوب هیات امنا را دارد. همچنین ماموریت آموزشی این مجتمع در زمینه معدن و زمین شناسی از سوی معاون آموزشی وزارت ابلاغ شده است. هر ساله در مقاطع تحصیلی کارشناسی ارشد زمین شناسی اقتصادی، کارشناسی ارشد استخراج معدن و کارشناسی ارشد فرآوری موادمعدنی، کارشناسی ناپیوسته استخراج معدن و کارشناسی ناپیوسته نرم افزار کامپیوتر، کارشناسی پیوسته مهندسی معدن و کاردانی معماری اقدام به پذیرش دانشجو می نماید.
اکنون ۱۸ نفر عضو هیات علمی دارد، که ۱۵ نفر از آنها استادیار و ۳ نفر مربی می باشند و از خدمات آموزشی حق التدریس ۵ نفر از همکاران هیات علمی برجسته دانشگاه شهید باهنر کرمان در مرتبه استاد تمام و دانشیاری که سابقاً عضو هیات علمی این مجتمع بوده اند بهره می برد.
ایشان همچنین بیان نمودند که شهرستان زرند تنها شهرستان صنعتی و معدنی استان کرمان محسوب می شود. از این حیث شاید بتوان آنرا با شهرستان اراک و اصفهان مقایسه نمود. با اعلام نیاز معادن و صنایع و همکاری آنها مجتمع آمادگی خود را برای گشایش رشته های فنی مهندسی مورد نیاز اعلام می نماید. تعداد زیادی از فارغ التحصیلان این مجتمع آموزشی در معادن و صنایع اطراف جذب و مشغول به کار شده اند. این مهم باعث شده تعامل خوبی با معادن و صنایع برقرار گردد و در این خطه از کشور در هم آمیختن دروس عملی – میدانی و تئوری و ارتباط دانشگاه و صنعت به بهترین شکل مفهوم پیدا کرده است و همین ارتباط سازنده را رمز موفقیت و پیشرفت و ارتقاء کیفی آموزشی دانستند.
در ادامه آقای دکتر رحیمی، معاون پژوهشی وزارت، ضمن تقدیر و تشکر از زحمات مدیران، اساتید و کارکنان مجتمع رهنمودهایی برای بهبود وضعیت آموزش و پژوهش در مجتمع و افزایش تاثیر مجتمع بر بهبود شرایط شهرستان بیان نمودند. ایشان در بیانات خود توجه کافی به امر پژوهش و برقراری رابطه بین مجتمع و صنایع بومی و ایجاد دو مرکز رشد عمومی و تخصصی در مجتمع را به عنوان ابزارهای مهم برآورده‌سازی اهداف وزارت علوم در منطقه برشمردند.
در ادامه خانم دکتر شریعتی، نماینده محترم مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی، ضمن تبریک فرارسیدن روز ۲۲ بهمن و برشمردن دست‌آوردهای عالی انقلاب اسلامی در سایه‌ی رهنمودها و بیانات امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری (دامت برکاته و توفیقاته)، از مسئولان وزارت درخواست کردند در طی سه برنامه کوتاه، میان و بلند مدت نسبت به کمک به برقراری اهداف مجتمع آموزش عالی زرند و پیشرفت و توسعه‌ی آن اقدام نمایند.
هم‌چنین آقای دکتر اسلام‌پناه، معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، ضمن تبریک ایام الله دهه فجر از همه مسئولان و اساتید دانشگاه درخواست کردند علی‌رغم مشکلات و محدودیت‌های موجود، هم‌چنان گذشته، با جدیت هر چه تمام‌تر در راه آموزش و پژوهش گام برداشته و در صورت نیاز از راهنمایی‌ها و کمک‌های بخش حقوقی وزارت علوم استفاده نمایند. ایشان در بیانات خود اظهار داشتند که امروز نگاه تمام مردم دنیا به ایران اسلامی است و ما باید عزت و سربلندی ایران را به رخ جهانیان بکشیم.
در ادامه، آقای صادق‌زاده، فرماندار محترم شهرستان زرند، نیز ضمن عرض خیر مقدم به معاونان وزیر و تبریک روز فرخنده ۲۲ بهمن، به بیان امکانات و توانایی‌های شهرستان زرند و نقش این شهرستان در منطقه و کشور پرداخته و حمایت کامل خود از برنامه‌های توسعه‌ی مجتمع آموزش عالی زرند و مرکز رشد وابسته به آن را اعلام نمودند. ایشان ضمن بیان فرمایشات گهربار مقام معظم رهبری (دامت برکاته) در رابطه با زرند در سفر سال ۱۳۸۴ معظم‌له به زرند، زرند را مرکز دین‌داری و فداکاری در راه کشور و اسلام برشمردند.
در انتهای جلسه، دکتر رحیمی ضمن جمع‌بندی مطالب مطرح شده قول همکاری و پیگیری برای برطرف شدن مشکلات مجتمع و توسعه‌ی هر چه سریع‌تر آن را دادند.
جلسه‌ی فوق در ساعت ۹:۳۰ صبح به پایان رسید.

 

WhatsApp Image 2021-02-11 at 1.23.00 PMWhatsApp Image 2021-02-11 at 1.23.04 PMWhatsApp Image 2021-02-11 at 1.23.06 PMWhatsApp Image 2021-02-11 at 1.23.17 PM WhatsApp Image 2021-02-11 at 1.23.10 PMWhatsApp Image 2021-02-11 at 1.23.08 PMWhatsApp Image 2021-02-11 at 1.23.12 PMWhatsApp Image 2021-02-11 at 1.23.15 PMWhatsApp Image 2021-02-11 at 1.23.02 PM


Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home2/bootiaho/public_html/wp-includes/class-wp-comment-query.php on line 405