چاپ کتاب Technical English Language for Mineral Processing Engineers

Front Cover (Copy)
چاپ کتاب Technical English Language for Mineral Processing Engineers تالیف عضو هیات علمی گروه معدن مجتمع آموزش عالی زرند

شروع

تاریخ اتمام

Front Cover

به نام خدا

کتاب  Technical English Language for Mineral Processing Engineers تالیف آقای دکتر حمید خوشدست از اعضای هیات علمی گروه معدن مجتمع آموزش عالی زرند توسط انتشارات دانشگاه هرمزگان  به چاپ رسید.

معرفی کتاب:

بدون شک، آشنایی مطلوب با زبان انگلیسی تخصصی برای کلیه دانشجویان، مهندسین و پژوهشگران فعال در هر رشته تخصصی، امری ضروری است. زبان انگلیسی اگر چه زبان رسمی جهان نیست، اما در بسیاری از کشورهای دنیا به عنوان زبان پیش­فرض در عرصه­های علمی و فنی در نظر گرفته شده است. اولین ضرورت یادگیری زبان انگلیسی تخصصی را می­توان در ابعاد علمی و فناوری هر رشته تخصصی یافت. در حال حاضر، زبان انگلیسی به عنوان زبان رسمی انتشار غالب یافته­های علمی است؛ به عنوان مثال، بیش از ۹۵% از محتوای علمی منتشر شده شامل انواع مقالات، کتابهای فنی و مرجع، و دایره­المعارف­ها، توسط ناشران بزرگ دنیا مانند Elsevier، Springer، Taylor & Francis و غیره به زبان انگلیسی می­باشد. به همین دلیل، برای جا نماندن از سیل بی­وقفه پیشرفت علم و فناوری، آشنایی نسبی و مطلوب با زبان تخصصی رشته مربوطه الزامی خواهد بود. برای مهندسین توسعه و خرید در شرکتهای مختلف نیز آشنایی با زبان تخصصی رشته خود امری ضروری است چرا که امروزه کمتر شرکت و تولیدکننده­ای را می­توان یافت که در کنار کاتالوگ­های تبلیغاتی محصولات خود به زبان اصلی، نسخه انگلیسی را ارائه نکرده باشند. حضور در نمایشگاه­های تخصصی بین­المللی به وضوح ضرورت این مهم را نمایان می­کند. برای دانشجویان نیز آشنایی با زبان تخصصی راهگشای دستیابی به دنیای بی­انتهای اطلاعات در اینترنت و سایر فضاهای مجازی است. جالب توجه است که بیش از ۵۵% از محتوای قرار گرفته در اینترنت و فضای مجازی به زبان انگلیسی است. آمارهای منتشر شده توسط مراکز رسمی بین­المللی نشان می­دهد که بیش از ۹۰% شرکتها و مؤسسات علمی و فنی دنیا، آشنایی با زبان انگلیسی و به ویژه زبان تخصصی را برای متقاضیان کار و یا ادامه تحصیل امری ضروری و لازم معرفی کرده­اند. بقیه نیز آشنایی با زبان انگلیسی را یک امتیاز مثبت در نظر می­گیرند.

بیش از ۱۰ سال ارتباط مؤلف با محیط آموزش عالی و صنایع فرآوری معدنی مختلف نشان داده است که قاطبه دانشجویان و مهندسین مربوطه، از عدم آشنایی مناسب با زبان تخصصی این رشته آسیب دیده­اند و می­بینند. لذا، این نیاز اساسی به همراه ۵ سال تدریس زبان تخصصی فرآوری مواد معدنی در مقطع کارشناسی ارشد و تشویق دانشجویان و صنعتگران، انگیزه­ای شد تا مجموعه حاضر تدوین یابد. مجموعه پیش رو متشکل از ۷ فصل مستقل است که لغات تخصصی مباحث مختلف رشته فرآوری مواد معدنی شامل مبانی، خردایش و دانه­بندی، جدایش ثقلی و واسطه سنگین، فلوتاسیون، جدایش مغناطیسی و الکتریکی، و آبگیری را پوشش می­دهد.

Tags:   رویداد

جزئیات بیشتر


Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home2/bootiaho/public_html/wp-includes/class-wp-comment-query.php on line 405